RSS-matning
Påminnelse: Uppdaterade namnservrar 2021-08-07

Namnservrar uppdateras automatiskt för domännamn som finns i vår vidarebefordran. Om ditt domännamn är i vår vård behöver du inte oroa dig för namnservrarna för ditt domännamn.

Om du använder en extern mellanhand med domännamn (domänen är inte under vår kontroll och fakturering) bör du se till att domännamnsservrarna är uppdaterade.

Uppdaterade namnservrar är:

den så-att-vara av samma som '1ssuncomet.fi
den så-att-vara av samma som '10suncomet.fi
den så-för-liknande 13:e ordföranden för Europeiskasuncomet.fi
den så-att-vara av samma som '10suncomet.fi

Under årens lopp har vi också använt andra namnservrar, vars användning har helt övergivits. Aktuella mallar suncomet.fi-terminalens namnservrar blev tillgängliga för nya tjänster under 2015. Gammal -suncomet.com 000 uttt uttände namnservrar har helt övergivits en server i taget mellan 2015 och 2017 på grund av överföringar och uppdateringar. Namnge servrar så kallade 3.suncomet.fi och so-bee.suncomet.fi lades till 2020. Alla uppdateringar har kommunicerats https://suncomet.info/bulletiner/ på adressen.

Gamla och felaktiga namnservrar eller inställningar kan dock fungera på obestämd tid efter ändringar. Felaktiga inställningar kan dock sluta fungera utan förvarning när som helst. Felaktiga namnservrar som har konfigurerats för ett domännamn kan leda till domän inaktivitet eller annan glitging i domänfunktioner.

Om ditt domännamn inte finns i vår vidarebefordran, kontrollera att dina domännamn använder namnservrarna bemannade ovan. Du kan uppdatera namnservrarna via domänmäklaren.