RSS-matning
Schemalagd migrering av C2-server [slutförd] 2024-02-15

[17.03.2024] Överföringen är slutförd. Vi håller fortfarande på att gå igenom webbplatsernas funktionalitet och åtgärda eventuella problem. Vi kommer att kontrollera alla potentiellt felaktiga webbplatser en efter en.

Om du stöter på några problem efter överföringen, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Adressen till server c2.suncomet.fi pekar på den nya servern.

GEMENSAMMA PROBLEM

Om du stöter på ett MySQL/mysqli-fel, kontrollera i kontrollpanelen (cPanel) att PHP-versionen och modulerna (PHP-version) är valda under nd_mysqli eller mysqli-modulen. Vi kommer att gå igenom dessa så snart som möjligt.

Om du stöter på 500-fel, kontrollera sidan Fel i cPanel för att se vilka PHP-fel som din webbplats genererar.

Om du får felmeddelandet Forbidden (403), kontrollera på sidan File Manager i kontrollpanelen (cPanel) att filerna och katalogerna under katalogen public_html har behörigheter som t.ex. 755. Detta kan också kontrolleras med FTP/SFTP-anslutningar.

OBS!

IP-adressen för servern och domänerna har ändrats!

Ny IP-adress: 37.27.110.171

Om du använder externa namnservrar måste du uppdatera inställningarna för domännamnsservern med en ny IP-adress när överföringen har slutförts. Domännamnen på våra namnservrar uppdateras automatiskt.

UPPDATERING AV ÖVERFÖRINGSHISTORIK

[21:45] Överföringen är slutförd. Några enskilda konton har överförts på nytt. Vi granskar för närvarande webbplatsernas funktionalitet och korrigerar eventuella problem.

[20:55] Överföringen är nu slutförd. Vi går igenom loggarna och kommer att åtgärda eventuella problem med överföringen så snart som möjligt.

[18:45] Överföringen kommer att fortsätta med användarnamn som börjar med VA. 83% av migreringen är slutförd.

[14:35] Överföringen fortsätter i användarnamn som börjar med SA. 73% av migreringen är slutförd.

[10:50] Överföringen kommer att fortsätta med användarnamn som börjar med NO. 63% av migreringen är slutförd.

[09:35] Överföringen kommer att fortsätta för användarnamn som börjar med MA. 60% av migreringen är slutförd.

[07:45] Överföringen fortsätter med användarnamn som börjar med LE. 56% av migreringen är slutförd.

[01:05] Överföringen kommer att fortsätta med användarnamn som börjar med CL. 31% av migreringen är slutförd.

[00:15] Överföringen fortsätter med användarnamn som börjar med C2X. 26% av migreringen är slutförd.

[21:00] Överföringen kommer att fortsätta med användarnamn som börjar med C2H. 13% av migreringen är slutförd.

[19:00] Överföringen fortsätter i användarnamn som börjar med bokstäverna C2C. 6% av migreringen är slutförd.

[18:05] Överföringen sker i användarnamn som börjar med AR.

[17:05] Överföringen kommer att fortsätta för användarnamn som börjar med AL.

[16:05] Migreringen av C2-servern har nu påbörjats. Migreringen sker under användarnamn som börjar med bokstaven A.

FÖRHANDSMEDDELANDE OM ÖVERFÖRING

Preliminärt tillkännagivande 15.02.2024

Kontona på C2-servern kommer att flyttas till den nya servern från 15.03.-18.03.2024.

Överföringen kommer att inledas den 15.03.2024 kl. 16.00.

Den gamla C2-servern kommer inte längre att få uppdateringar av operativsystemet efter juni 2024, så en migrering till en ny server är nödvändig. Den nya servern kommer också att förbättra tjänsternas säkerhet och stabilitet. Dessutom kommer den nya servern att vara betydligt mer effektiv, vilket kommer att återspeglas i förbättrade sidladdningshastigheter. Den nya servern kommer att finnas i ett datacenter i Finland.

Överföringen kräver normalt inga åtgärder från kunderna och den förväntade nedtiden per webbplats är 30 till 90 minuter. Överföringen av varje konto kommer att ske i alfabetisk ordning mellan 15.03.-18.03.2024. Vi kommer att uppdatera denna bulletin när överföringen fortskrider.

Vid överföringen överförs inga loggar eller säkerhetskopior av ditt konto. Det är dock möjligt att hämta dem under 30 dagar från den gamla servern.

IP-adressen för servern och domänerna kommer att ändras!

Ny IP-adress: 37.27.110.171